Extraits du roman de Nick Hornby et du film de Stephen Frears :
"Now the making of a good compilation tape is a very subtle art, many do’s and don’ts. First of all, you’re using someone else’s poetry to express how you feel. This is a delicate thing." (Extrait du film)
"A good compilation tape, like breaking up, is hard to do. You've got to kick off with a corker, to hold the attention (I started with 'Got to Get You off My Mind,' but then realized that she might not get any further than track one, side one if I delivered what she wanted straightaway, so I buried it in the middle of side two), and then you've got to up it a notch, or cool it a notch, and you can't have white music and black music together, unless the white music sounds like black music, and you can't have two tracks by the same artist side by side, unless you've done the whole thing in pairs, and . . . oh, there are loads of rules." (Extrait du roman)
« Une compile réussie, comme une rupture, c’est délicat. Il faut frapper d’abord un grand coup, retenir l’attention (je commençai par off my mind, puis je me rendis compte qu’elle pouvait très bien ne pas aller au-delà du premier titre de la face A si je lui donnais tout de suite ce qu’elle voulait, alors je l’ai enfoui au milieu de la face B), puis il faut la faire monter un chouïa, ou la faire baisser un chouïa, et impossible de mettre ensemble de la musique noire et de la musique blanche, sauf si la blanche sonne noire, et impossible de mettre deux titres du même artiste à la suite, sauf si l’ensemble fonctionne par paires, et puis… oh, il y a des tonnes de règles. » (Extrait du roman, traduction)
"The middle builds up to a pre-finale, and then cools down again. The song before the last song is the MOST exciting song, and then the final song is essentially the icing on the cake, having a sweet finish for the mix." (Extrait du film)
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